מתחם עם משחקי עץ , משחקים ייחודיים מהעולם.
המשתתפים עוברים בין במשחקים השונים.
המשחקים מותאמים לגיל השלישי.
הדגש במשחקים על פיתוח קורדינציה, קשר עין, תקשורת בין אישית ובעיקר כיף. הרבה כיף.
המשחקים מחזירים את יצר התחרות של המשתתפים שקצת דעך עם השנים.
הפעילות כוללת: זרוק למטרה, ג’אנגה ענק, סטנגה עץ, אתגר הסושי, תפוס את הירח, מבוך ענק, מגדל העץ, משימת האיזון.
ניתן לשלב פעילות קבוצתית משותפת.
מטרות הפעילות:
פיתוח היצירתיות של המשתתפים.
סדנא למניעת אלימות באמצעות ג’אגלינג סדנת פעילות חווייתית משולבת מסרים חינוכיים למניעת אלימות בקרב ילדים ובני נוער.
הג’אגלינג מאפשר הפנמת מסרים חינוכיים בדרך של משחק ומסייע לפיתוח כישורים ויכולות מגוונות אצל המשתתפים כגון: שיפור הקואורדינציה, תרגול כושר עמידה מול קהל, התמודדות עם אתגרים והתמדה, , שיפור הדימוי העצמי דרך תחושת הצלחה ועוד…
תרגול הג’אגלינג מצריך תיאום בין שני צדי הגוף (עיניים, ידיים, רגליים) התיאום גורם לפעילות מקבילה בשני צדי המוח דבר אשר מגביר את יכולת הלמידה והריכוז ובכך מסייע להתמודדות עם בעיות קשב וריכוז.
המחקרים מוכיחים שכדי שפעילות מניעה תהיה אפקטיבית והמסר יופנם, יש להגיע לבני הנוער בדרך אליה יוכלו להתחבר.
במסגרת התכנית:
נושאים נוספים המתאימים לפעילו, הג’אגלינג:
סדנת כישורי חיים: לחץ חברתי, אחריות, קבלת החלטות, לקיחת סיכונים, ועוד נושאים ומסרים חינוכיים אחרים.
סדנא למניעת שימוש בסמים ובאלכוהול באמצעות ג’אגלינג מחקרים בתחום המניעה מוכיחים, שעל מנת שפעילות מניעה תהיה אפקטיבית והמסר יופנם, יש להגיע לקהל היעד בדרך אליה יוכל להתחבר. בקרב בני הנוער ג’אגלינג הוא אחד הכלים היעילים שיש. הג’אגלינג נתפס בקרב הנוער כתחום אנטי ממסדי.
הג’אגלינג מהווה עבור בני הנוער תחום עניין אטרקטיבי ומהווה תחליף לריגושים. הג’אגלינג מסייע לפיתוח כישורים ויכולות מגוונות כגון: קואורדינציה, ביטחון עצמי, עמידה מול קהל, מלמד את המשתתף להיות סלחן לכישלונותיו, להתמודד עם אתגרים ועם “הבלתי אפשרי”. מלמד את חשיבות ההתמדה ומשפר את הדימוי העצמי דרך חוויית הצלחה. התכנית מוצגת לבני הנוער כפעילות אקסטרים- פעילות חוויתית ולא כמניעה.
המפגשים משלבים פעילות ג’אגלינג עם מסרים חינוכיים. מבחינת המשתתפים הם מגיעים לסדנא חווייתית “ועל הדרך” הם מקבלים את המסרים. התכנים הם בנושאי מניעת שימוש לרעה בסמים ואלכוהול וכישורי חיים: עמידה בלחץ חברתי, אחריות אישית, קבלת החלטות, לקיחת סיכונים, מניעת אלימות ועוד.
סכנות שבאלכוהול, ההשלכות והנזקים של שימוש בסמים, משקאות אנרגיה, נרגילות ועוד. המסרים מגיעים ב”דלת האחורית” ובמנות קטנות. במהלך המפגש יתנסו בני הנוער בתחומים השונים של הג’אגלינג.
ניתן לקיים מפגש אחד או רצף של מפגשים כשבכל מפגש יושם דגש על למידת כלי מסוים של הג’אגלינג בשילוב תכנים חינוכיים רלוונטיים. במהלך המפגשים המשתתפים יכינו כלים אותם יקבלו כדי שיוכלו להמשיך ולהתאמן בין המפגשים.
ניתן לקיים מפגש בו המשתתפים מכינים כדורי ג’אגלינג כדי להתאמן בבית.
פעילות שמטרתה לחבר להכיר טוב יותר את חברי הקבוצה ולהיות מודע לנקודות החוזקה של המשתתף ושל חבריו לקבוצה.
הפעילות בנויה משלל תחנות המותאמות לאופי האירוע ולכמות המשתתפים, בפעילות צוות המדריכים שלנו עובד על פסיכולוגיה חיובית, להביא את הקבוצה לפרגון מה שמביא בסופו של דבר לעבודת צוות אמיתית.
הפעילות מתבצעת תוך כדי עיבוד לנעשה בסיבת העבודה היומיומית תוך מתן דוגמאות מחיי היומיום שמפשטים את הנעשה בסדנא למציאות.
המסרים אותם אנחנו מעבירים בפעילות: אמון, הדדיות, אחריות, שיתוף פעולה, תקשורת, קבלת החלטות, לחץ חברתי (חיובי ושלילי), עבודת צוות ועוד. הניסיון של החברה לימד אותנו להתחדש כל הזמן במתקנים חדשים ובמסרים ברורים שעוברים דרך החוויה.
הפעילות מתאימה לבני נוער, צוותים חינוכיים, מדריכים, ארגונים ועוד.